![Steelmate](https://images.apernica.eu/assets/images/brand/9416.jpg)
SBS-1 Ean: 6
- Kód výrobce: SBS-1
- Objednací kód: 09416-SBS1
- Název: SBS-1
- Ean: 0000000000006
Systém monitorování mrtvého úhlu STEELMATE signalizuje řidiči, že už je předjížděn jiným vozidlem z levé nebo pravé strany. Řidiči zapomínají na vizuální kontrolu jízdního pruhu za vozidlem - v mrtvém úhlu předtím než se zařadí. Systém snižuje pravděpodobnost vzniku fatální dopravní nehody při předjíždění a řazení se do jízdních pruhů. SBS-1 je homologován a vyvinut ve spolupráci s výrobcem automobilů.
Vlastnosti:
- významně sníží riziko nehody při změně jízdního pruhu vozidla
- vnitřní signalizace je zvláště potřebná při silném dešti, za snížené viditelnosti přes vnější zrcátko
- optimalizované algoritmy
- vizuální a zvuková signalizace (zvuková může být vypnuta)
- detekuje vozidla, která se pohybují/přibližují z levé nebo pravé strany
- zaparkovaná vozidla v obou směrech nejsou detekována
- pohybující se vozidla ve vedlejším protisměrném pruhu také nejsou detekována
- systém instalován ve vozidle, které předjíždí, nedetekuje vozidlo, které je předjížděno
- pro vozidla s 12V nebo 24V systémem
- proudový odběr: <300 mA
- po instalaci je před používání v provozu potřeba provést testovací jízdu
- délka kabelů od RJ k displejem cca 5,5 m a 6,5 m
Senzor:
- 79GHz mikrovlnný 2x
- IP67 - vodotěsný
- montáž bez vrtání děr pro senzory
- minimální rozměry
- dosah: do 5 m
- montážní výška: 55 cm (+/- 10 cm)
- rozsah použití: rozdíl rychlostí vozidel (vzájemná rychlost): od 5 km/h do 40 km/h
Upozornění. Při vyšší vzájemné rychlosti než 40 km/h hrozí, že v okamžiku upozornění na přibližující se vozidlo, okamžitá vzájemná rychlost a vzdálenost již nemusí umožnit vyhnout se kolizi. Například pokud se při rychlostech 200 km/h a 130 km/h (což je extrémní rozdíl), řidič pomalejšího auta zařadí před rychlejší auto ze vzdálenosti například jen 6 metrů (systém na tuto vzdálenost ještě nesignalizuje, že se přibližuje auto), vytvoří rychle se přibližujícímu vozidlu náhlou překážku a řidič rychlého auta už nebude mít možnost dostatečně zpomalit (o 70 km/h na vzdálenosti 5 metrů). Proto je nezbytné, aby se řidič vždy spoléhal na své schopnosti a řidičské zkušenosti. Toto zařízení nenahrazuje schopnost řidiče ovládat vozidlo a správně se rozhodovat při řízení vozidla.