logo EXPRES AUTO s.r.o.
Expresauto racing team

+420 602 292 200 +420 602 304 841

+420 476 755 738info@expres-auto.cz

Automyčka Litvínov

SBS-1 Ean: 6

  • Kód výrobce: SBS-1
  • Objednací kód: 09416-SBS1
  • Název: SBS-1
  • Ean: 0000000000006

Systém monitorování mrtvého úhlu STEELMATE signalizuje řidiči, že už je předjížděn jiným vozidlem z levé nebo pravé strany. Řidiči zapomínají na vizuální kontrolu jízdního pruhu za vozidlem - v mrtvém úhlu předtím než se zařadí. Systém snižuje pravděpodobnost vzniku fatální dopravní nehody při předjíždění a řazení se do jízdních pruhů. SBS-1 je homologován a vyvinut ve spolupráci s výrobcem automobilů.

Vlastnosti:

  • významně sníží riziko nehody při změně jízdního pruhu vozidla
  • vnitřní signalizace je zvláště potřebná při silném dešti, za snížené viditelnosti přes vnější zrcátko
  • optimalizované algoritmy
  • vizuální a zvuková signalizace (zvuková může být vypnuta)
  • detekuje vozidla, která se pohybují/přibližují z levé nebo pravé strany
  • zaparkovaná vozidla v obou směrech nejsou detekována
  • pohybující se vozidla ve vedlejším protisměrném pruhu také nejsou detekována
  • systém instalován ve vozidle, které předjíždí, nedetekuje vozidlo, které je předjížděno
  • pro vozidla s 12V nebo 24V systémem
  • proudový odběr: <300 mA
  • po instalaci je před používání v provozu potřeba provést testovací jízdu
  • délka kabelů od RJ k displejem cca 5,5 m a 6,5 m

Senzor:

  • 79GHz mikrovlnný 2x
  • IP67 - vodotěsný
  • montáž bez vrtání děr pro senzory
  • minimální rozměry
  • dosah: do 5 m
  • montážní výška: 55 cm (+/- 10 cm)
  • rozsah použití: rozdíl rychlostí vozidel (vzájemná rychlost): od 5 km/h do 40 km/h

Upozornění. Při vyšší vzájemné rychlosti než 40 km/h hrozí, že v okamžiku upozornění na přibližující se vozidlo, okamžitá vzájemná rychlost a vzdálenost již nemusí umožnit vyhnout se kolizi. Například pokud se při rychlostech 200 km/h a 130 km/h (což je extrémní rozdíl), řidič pomalejšího auta zařadí před rychlejší auto ze vzdálenosti například jen 6 metrů (systém na tuto vzdálenost ještě nesignalizuje, že se přibližuje auto), vytvoří rychle se přibližujícímu vozidlu náhlou překážku a řidič rychlého auta už nebude mít možnost dostatečně zpomalit (o 70 km/h na vzdálenosti 5 metrů). Proto je nezbytné, aby se řidič vždy spoléhal na své schopnosti a řidičské zkušenosti. Toto zařízení nenahrazuje schopnost řidiče ovládat vozidlo a správně se rozhodovat při řízení vozidla.